Program do analizy polubień na Facebooku?

Myślę, że jeżeli nie istnieje jeszcze odpowiedni program do analizy polubień na Facebooku, to program, który pozwalałby na taką analizę miałby duże wzięcie.

facebook-porady

Prowadzenie Facebooka w dzisiejszych czasach jest czymś tak powszechnym jak korzystanie ze smartfona. Facebook dla firm, zwłaszcza tych większych, jest tym czym szyld dla konkretnego sklepu, a nawet jest czymś więcej, bo jest też „kawiarnią”, w której można porozmawiać ze swoimi klientami, coś tym klientom polecić, nawet niekoniecznie ze swojej branży, takim miejscem wymiany informacji z klientami, etc.

Tworząc reklamy na Facebooku mamy do dyspozycji szereg narzędzi analizujących zachowania ludzi, którzy w te reklamy klikają, mamy do dyspozycji cały panel pomagający nam wybrać komu i kiedy takie reklamy mają się pojawić. Więcej o możliwościach prowadzenia fanpage na Facebooku przeczytasz na: http://brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku. I generalnie praktycznie wszyscy tworzący reklamy na Facebooku – zarówno małe firmy jak i wielkie agencje social media z tych narzędzi korzystają.

Ale czego czasami brakuje to dobrego programu do analizy skuteczności reklam na głębszym poziomie, analizy dającej konkretne wskazówki – co zrobić, żeby reklama była lepsza.

Gdyby komuś udało się napisać program, który analizuje powody „wchodzenia/nie wchodzenia” na stronę po zobaczeniu reklamy, to generalnie taki ktoś pewnie zostałby bardzo szybko milionerem.

Jak stworzyć taki program?

W przyszłości na pewno do wykorzystania będziemy mieli analizę okulograficzną (czyli analizę tego na co zwracają uwagę użytkownicy). Myślę, że jak do powszechnego użytku wejdą te wszystkie technologie oparte na rozszerzonej rzeczywistości i okularach je wspierających, takie analizy staną się bardzo popularne.

A tymczasem program taki mógłby analizować inne treści obecne na stronie w sytuacji wyświetlania się reklamy (patrz: reklama kontekstowa). Reklama kontekstowa możliwa jest w oparciu o polubione przez użytkownika strony, zdjęcia, wpisy innych użytkowników, etc. Ale gdyby dałoby się również dodać analizę treści znajdującej się w danym momencie na stronie, tak jak ma to miejsce np. przy reklamach pojawiających się na stronach WordPressa, to byłaby na pewno dużo lepsza.

Czyli program mógłby kompilować informacje z aktywności użytkownika + aktualnie wyświetlanego contentu. Dodatkowo przydałyby się analizy czasu, czyli w jakich godzinach dany użytkownik najczęściej klika polubienia, w jakich godzinach klika w odnośniki, etc.

Jest wiele różnych aspektów, które można by dodać do takiego programu. A może już taki istnieje? A zresztą – nawet jeśli istnieje, to pewnie można zrobić lepszy 🙂

Jakby ktoś próbował, to powodzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *